Skjermbilde 2020-05-10 kl. 20.26.20
av Sveinung H. Sætre

av Sveinung H. Sætre

Vår kreative hverdag!

Velkommen til Hazelnuts første magasin-innlegg! Vi er stolte av hvor langt vi har kommet, og vi vil gi dere et innblikk i vår hverdag og produktivitet. Her kommer en kort fortelling om Hazelnut AS som så dagens lys i 2018! 

Oppstarten

Torgeir og jeg møttes først på barneskolen. Vi var naboer på Fjellhamar og syklet til skolen hver dag. På ungdomsskolen var det alltid et krav at vi skulle være på prosjektgrupper sammen, for vi var alltid best sammen! Etter hvert gikk vi hver vår retning. Torgeir interesserte seg for media og foto, mens jeg tok et dypdykk i musikk. Men vi fant etter hvert tilbake igjen til hverandre, og visste at vi måtte gjøre noe kreativt sammen – sette i sammen våre fagfelt og dyrke dem. Og sammen startet vi opp Hazelnut AS. 

Skjermbilde 2020-05-10 kl. 20.37.41
Sveinung studerer. Hvordan starte en bedrift? FOTO: Hazelnut AS.

Vår drøm - felles virkelighet

Drømmen var ikke inntektsbringende med det første. Men drømmen var likevel en drivkraft til å bygge oss oppover og skape en felles og god arbeidsplass, ikke bare for oss men for våre fremtidige ansatte. Vi ønsker at de vi jobber med føler seg ivaretatt og sett. De kommer med sin drøm og sammen med de jobber vi for at dette skal bli en felles virkelighet! Dette gjelder både for våre artister og produktfotokunder.

 

Skjermbilde 2020-05-10 kl. 20.48.25
Torgeir setter opp vårt innkjøpte fotostudio. FOTO: Hazelnut AS

Hazelnut Studio vs. Hazelnut Records

Hazelnut er delt opp i to, siden vi er to med forskjellig kompetanse, men med interesse for hverandres fagfelt. Vi har Hazelnut Studio som dreier seg om å ordne kvalitetssikre produktfoto for våre samarbeidspartnere innen tekstil, industri og mat&drikke. Og vi har Hazelnut Records, som tar seg av oppgaver innen utgivelse og artistutvikling. Men disse to avdelingene er aldri helt adskilte, for vi kan tilby våre kunder en full pakke innenfor lyd og bilde – og fra idé til lansering. 

En spesiell kombinasjon og nisje, men som vi har sett på som en styrke i det å starte og drifte vår bedrift. Vi skal formidle et budskap gjennom lyd og/eller bilde, dermed er vi ganske så uavhengige av hvilke bransjer vi jobber inn i mot. 

Veien videre

Etter Covid-19 brøt ut har det påvirket oss og våre samarbeidspartnere. Vi jobber nå på spreng for å bistå de vi jobber med, samt finne nye kreative løsninger som kan drive drømmene våre videre for Hazelnut. Det vil bli en før- og etter Korona, og vi håper og drømmer om at vi kan være en del av det norske næringslivet som får blomstre. Vi er svært opptatt av innovative og kreative løsninger. Ideene er mange og vi gleder oss masse til å sette de ut til liv.