Hazelnut studio icon
av Sveinung H. Sætre

av Sveinung H. Sætre

Hvordan produktfotografering kan hjelpe ditt brand med å skille seg ut!

Produktfotografering spiller en viktig rolle til bedriftens suksess – det kan øke engasjementet, forbedre konverteringsfrekvensen og, ja, øke salget.

Ved å hyre inn en profesjonell produktfotograf til å ta bildene dine, vil kundene dine stole på og respektere merkevaren din mer. Ja, det vil koste deg litt, men det vil skape en visuell identitet og skille seg ut fra dine konkurrenter.

En ulempe med netthandel er at kundene dine, ikke kan oppleve produktet i virkeligheten før de kjøper det. De kan ikke plukke den opp, vurdere størrelsen og vekten, fikle med den for å sikre at den fungerer eller prøve den. Produktfotografering er en stor komponent i beslutningsprosessen. Produktbilde må fange opp produktet så sannferdig som mulig, for å kommunisere produktets fysiske natur og skape tillit til kunden. Slik at de vet hva de kjøper og er til en fordel for dem.

Folk handler på mobil hele tiden og mange av dem surfer på nettbutikker når de er på farten – under pendlingen, venter i kø, tar noen minutter i lunsjpausen osv. Produktfotografering kommuniserer raskt det du selger, noe du må gjøre for kunder som ikke har tid til å lese gjennom hele beskrivelsen. Ingenting er så raskt å fordøye som et fotografi.

Et annet sted der mobilpublikum bruker mye tid er på Instagram, som nå har praktiske butikkinnlegg, nettstedsinformasjon, priser og annet – det har alt som trengs for å konvertere kunden gjennom flotte produktbilder.

De profesjonelle fotograferingstjenestene vil hjelpe deg med å presentere alle dine produkt, på en mye mer effektiv måte og i sin tur produserer salg for deg.

For de beste tilbudene og gratis testfotografering av 2 produkt, kontakt oss.